Facebook şi Google nu vor să împartă banii din publicitate cu media australiană

Publicat:

Facebook a respins luni apelurile guvernului şi media australiene de a împărţi veniturile rezultate din publicitate cu organele de presă, lăsând să se înţeleagă că ar prefera să se lipsească de conţinuturi de informaţie, potrivit AFP şi agerpres.

Gigantul american a indicat Autorităţii australiene a concurenţei că informaţiile nu reprezintă decât “o foarte mică fracţiune” din conţinuturile postate de abonaţii Facebook.


Citeşte şi: Opoziţia din Venezuela SE RETRAGE din viitoarele alegeri legislative

“Dacă nu ar exista niciun conţinut informaţional disponibil pe Facebook în Australia, credem că impactul asupra rezultatelor şi al cifrei de afaceri în Australia nu ar fi important”, a indicat grupul, ameninţând astfel implicit cu o boicotare a grupurilor de presă locale.

“Ţinând cont de valoarea socială şi de beneficii pentru mass-media, am prefera să putem continua să permitem prezenţa presei pe platforma noastră”, a adăugat el.

Australia a anunţat în aprilie că intenţionează să constrângă Google, Facebook şi alţi giganţi digitali să împartă câştigurile publicitare provenite din conţinuturi de actualitate reluate pe site-urile lor. Guvernul urmează să prezinte în curând o iniţiativă în acest sens.

Această iniţiativă este susţinută puternic de cele mari grupuri de presă din Australia, Nine Enternainment şi News Corp.

Ele atribuie cea mai mare parte a responsabilităţii crizei prin care trece presa acumulării veniturilor publicitare de către Google, Facebook şi alte companii similare.

Pierderea veniturilor din publicitate a provocat falimente şi proiecte sociale în industria presei australiene. Situaţia s-a agravat şi mai mult în urma dificultăţilor economice provocate de epidemia de coronavirus.

Comisia australiană a concurenţei şi a consumului (ACCC) a apreciat recent că Google şi Facebook – împreună – realizează aproximativ 6 miliarde de dolari australieni (3,6 miliarde de euro) anual din venituri publicitare în Australia.

Grupuri de presă de prim-plan au cerut celor doi giganţi ai Internetului să aloce cel puţin 10% din această sumă media locale.

Google a răspuns deja negativ presei australiene, susţinând că cea mai mare parte a acestor venituri nu provine de la site-urile de informare.

Citeşte şi: Talibanii s-au înţeles cu autorităţile afgane să revină la masa negocierilor

Directoarea generală a Google în Australia, Mel Silva, a afirmat că grupul californian obţine abia 10 milioane de dolari australieni (6 milioane de euro) din venituri publicitare legate de conţinutul informaţional, adică o fracţiune din ceea ce a avansat Autoritatea australiană a concurenţei.

Google şi Facebook susţin, dimpotrivă, că ele permit presei australiene să câştige sute de milioane de dolari direcţionând spre site-urile lor internet numeroşi internauţi. 

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

Rusia acuză Ucraina că a deschis un ”al doilea front” în Africa

Rusia acuză Ucraina că a deschis un ''al doilea front'' în Africa Rusia a acuzat miercuri Ucraina că a deschis un "al doilea front" în...

Benzina și motorina se ieftinesc

Benzina și motorina se ieftinesc Benzina și motorina se ieftinesc și mâine, 8 august.

Procuratura Chișinău are un nou acuzator

Procuratura Chișinău are un nou acuzator Procuratura municipiului Chișinău are un nou procuror. Este vorba despre Serghei Mitrofan, care și-a depus astăzi, 7 august, jurământul...

Victoria Roșca: N-am primit absolut niciodată un bănuț de la stat pentru activitatea ,,Teatrului Popular”

Victoria Roșca: N-am primit absolut niciodată un bănuț de la stat pentru activitatea ,,Teatrului Popular” Victoria Roșca, autoarea vlogului „Zâmbărele”, fondatoarea „Teatrului Popular”, actriță și...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.