StiripesurseCultură și MediaDiverseMicroplasticele, răspândite în fructele de mare consumate frecvent (studiu)

Microplasticele, răspândite în fructele de mare consumate frecvent (studiu)

Publicat:

Un studiu din Oregon arată că majoritatea fructelor de mare analizate conțin microplastice, inclusiv peștii și creveții, scrie Science Alert, care citează Frontiers in Toxicology.

Un studiu realizat pe coasta statului Oregon, SUA, a descoperit că aproape toate mostrele de fructe de mare analizate conțin particule antropogene, inclusiv microplastice, fibre de bumbac și fragmente de hârtie, potrivit stiripesurse.

Citește și: Gazprom și-a majorat producția cu zeci de miliarde de metri cubi de gaze

Cercetarea a analizat 182 de exemplare de pești și creveți capturați sau vânduți în piețe.

Creveții au avut cele mai mari concentrații de microplastice, probabil din cauza poziționării lor în coloana de apă, unde plutesc deșeuri din plastic și zooplancton.


„Este îngrijorător că microfibrele par să treacă din stomac în alte țesuturi, cum ar fi mușchii”, a declarat Susanne Brander, ecotoxicolog la Universitatea de Stat din Oregon. Aceasta avertizează că efectele asupra sănătății umane sunt încă necunoscute și necesită cercetări urgente.

Citește și: Tkaciuk: Declarațiile Kremlinului cresc popularitatea Maiei Sandu

Studiul arată că plasticul prezent în ambalaje contribuie la contaminarea fructelor de mare comercializate, în timp ce speciile mai mari, precum somonul, au prezentat cele mai mici concentrații de particule.

URMĂREȘTE-NE PE:

stiripesurseMD

CITESTE SI

Vacanţă cu emoţii pentru o familie de moldoveni. Ei şi-au pierdut fetiţa în Italia, găsită ulterior de carabinieri

O fetiță de șase ani din Republica Moldova a fost salvată de polițiști în orașul italian Nardò, după ce a plecat singură din locul...

Inflația a ajuns la 6,8%

Prețurile de consum din R. Moldova au continuat să crească în luna mai. Potrivit datelor publicate de Biroul Național de Statistică (BNS), inflația lunară...

Lumea a intrat într-o nouă eră a violenţei crescute (studiu)

Lumea s-a instalat într-un nivel ridicat de violenţă, în contextul în care, în 2025, s-au înregistrat cel mai mare număr de conflicte statale de...

VIDEO Accident grav pe traseul Chișinău-Leușeni

Un grav accident rutier, soldat cu avarierea mai multor mijloace de transport, s-a produs astăzi pe traseul Chișinău-Leușeni. Potrivit imaginilor video, bucăți de mașini au...

ȘTIRIPESURSE.RO

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.