X

Microsoft a implementat săptămâna de lucru de 4 zile în Japonia, mărind productivitatea cu 40%

Un număr tot mai mare de companii mici adoptă săptămâna de muncă de patru zile. Rezultatele unei experienţe recente a Microsoft sugerează că ar putea funcționa chiar și pentru cele mai mari companii, întrucât productivitatea pe angajat a crescut cu 40%, transmite CNN, potrivit mediafax.

Compania a introdus un program în această vară în Japonia, denumit „Work Life Choice Challenge”, prin care a închis birourile în fiecare zi de vineri în luna august, oferind tuturor angajaților o zi liberă în plus în fiecare săptămână.

Citește și : Acord între UE şi China privind indicaţiile geografice protejate (Macron)

Rezultatele au fost promițătoare: în timp ce timpul petrecut la muncă a fost redus dramatic, productivitatea – măsurată prin vânzări pe angajat – a crescut cu aproape 40% față de aceeași perioadă a anului precedent, a declarat compania într-un comunicat săptămâna trecută.

Pe lângă reducerea programului de lucru, managerii au cerut personalului să reducă timpul petrecut în cadrul ședințelor și pe cel de răspuns la e-mailuri.

Ei au sugerat ca întâlnirile să nu dureze mai mult de 30 de minute. Angajații au fost, de asemenea, încurajați să reducă complet întâlnirile prin utilizarea unei aplicații de mesagerie online (Microsoft, desigur).

Efectele s-au răspândit. Mai mult de 90% din cei 2.280 de angajați Microsoft din Japonia au declarat ulterior că au fost impactaţi de noile măsuri, potrivit companiei.

Prin finalizarea programului mai devreme în fiecare săptămână, compania a fost în măsură să economisească și alte resurse, cum ar fi energia electrică.

Inițiativa este oportună. Japonia s-a apucat de mult de o cultură suprasolicitată și, în unele cazuri, fatală. Problema este foarte severă, fiind inventat chiar un termen pentru ea: karoshi înseamnă moarte prin suprasolicitare, prin boli induse de stres sau depresie severă.

Citește și : Trump cere audierea directă a activistului pentru integritate: ‘Este o înşelătorie!’

Problema a atras atenția internațională în 2015, când un angajat al gigantului publicitar japonez Dentsu s-a sinucis în ziua de Crăciun. Ulterior, oficialii de la Tokyo au spus că personalul a lucrat ore suplimentare excesiv de numeroase.

Tags: angajatdepresieJaponiaMicrosoftstresWork Life Choice Challenge
Categorii: Știrile zilei