OpenAI a lansat joi o funcție de căutare nouă în modelul său de inteligență artificială ChatGPT, integrând-o direct în chatbot în loc de a crea un produs separat. Acest pas plasează compania în competiție cu giganții Alphabet (Google) și Microsoft (Bing), precum și cu firme emergente ca Perplexity.
Funcția de căutare din ChatGPT va permite utilizatorilor să obțină răspunsuri rapide și actualizate, inclusiv linkuri către surse relevante de pe web, în funcție de întrebările adresate, potrivit stiripesurse.
Citește și: Apa este în pericol în Europa, avertizează Agenţia Europeană de Mediu
„Căutarea ChatGPT utilizează furnizori terți de căutare, precum și conținut direct de la partenerii noștri pentru a oferi informațiile căutate de utilizatori”, a declarat OpenAI într-o postare pe blog. Modelul de căutare este o versiune optimizată a GPT-4o, iar funcția este disponibilă pentru utilizatorii ChatGPT Plus și Team.
Clienții de tip enterprise și cei din domeniul educațional vor avea acces la această funcție în săptămânile următoare, iar utilizatorii gratuiti o vor putea folosi în lunile viitoare. OpenAI, condusă de Sam Altman, a încheiat parteneriate cu mai mulți editori de conținut în acest an, inclusiv cu Condé Nast, Time, Financial Times, Axel Springer, Le Monde și Prisa Media din Spania.
Citește și: Rusia îşi va reduce prezenţa consulară în Norvegia
Compania a colaborat îndeaproape cu industria de știri, colectând feedback de la parteneri pentru a îmbunătăți funcția de căutare. Orice website sau editor poate opta să apară în rezultatele ChatGPT.
În luna iulie, OpenAI a lansat în mod selectiv SearchGPT, un prototip de motor de căutare AI cu acces în timp real la informații de pe internet. La începutul lunii octombrie, OpenAI a obținut finanțare de 6,6 miliarde de dolari, atingând o potențială evaluare de 157 de miliarde de dolari, ceea ce ar putea consolida poziția sa printre cele mai valoroase companii private la nivel global.