StiripesurseCultură și MediaDiverseOzempic sau cură de slăbire? Experții spun că anumite alimente pot...

Ozempic sau cură de slăbire? Experții spun că anumite alimente pot stimula natural hormonii care reduc apetitul

Publicat:

Medicamentele precum Ozempic au transformat pierderea în greutate pentru persoanele care suferă de obezitate, dar experții spun că anumite alimente pot stimula natural hormonii care reduc apetitul, chiar dacă efectele nu sunt la fel de puternice ca ale medicamentelor, notează BBC.

În ultimii ani, medicamentele pentru slăbit, inclusiv Ozempic și Wegovy, au atras atenția lumii medicale prin eficiența lor în reducerea apetitului și pierderea kilogramelor în plus. Acestea sunt agonisti ai peptidei glucagon-like 1 (GLP-1), hormoni care cresc nivelul insulinei, reduc producția de zahăr a ficatului și încetinesc digestia, potrivit stiripesurse.

Citește și: Stăuceni primește finanțare de la UE

Chris Damman, gastroenterolog și profesor asociat la Universitatea din Washington, explică: „Aceste căi sunt extrem de nuanțate, implicând mulți hormoni diferiți”.

Totuși, pe rețelele sociale au apărut tendințe precum „oatzempic” – un amestec de ovăz, apă și suc de lămâie, promovat ca suprimator al apetitului. Specialiștii avertizează însă că niciun aliment sau dietă nu poate reproduce pe deplin efectele medicamentelor GLP-1.


„Există cercetări emergente care arată că ordinea în care mâncăm contează”

Alimentele bogate în fibre și polifenoli pot stimula producția naturală de GLP-1 în organism. „Fibrele sunt hrana preferată pentru trilioanele de bacterii care trăiesc în intestinul nostru”, spune Mary Sco, medic rezident și nutriționist american. Printre acestea se numără nucile, leguminoasele, fructele și legumele. Polifenolii se găsesc tot în fructe, legume și nuci, iar grăsimile mononesaturate, precum uleiul de măsline și avocado, pot contribui de asemenea.

Sco subliniază că nu doar ce mâncăm contează, ci și modul: „Există cercetări emergente care arată că ordinea în care mâncăm contează”. Studiile sugerează că mesele bogate în proteine și legume consumate înaintea carbohidraților pot crește nivelul GLP-1. De asemenea, organismul produce mai mult GLP-1 dimineața decât seara, susținând ritmul circadian.

Citește și: Noua lege europeană privind libertatea presei: ce schimbări se produc în UE

Chris Damman atrage atenția că, deși dieta și stilul de viață activ pot fi suficiente pentru unii, pentru persoanele cu obezitate morbidă și complicații, medicamentele GLP-1 sunt uneori necesare: „Depinde de schimbarea comportamentului, ceea ce este incredibil de dificil. De aceea măsurile de stil de viață nu funcționează adesea pentru persoanele prinse în rutine metabolice, și de aceea aceste medicamente au fost extrem de utile pentru persoanele cu obezitate morbidă cu complicații”.

În final, un regim alimentar care stimulează natural GLP-1 include alimente integrale: fructe, legume, leguminoase și nuci. „Călătoria a ajuns la finalul cercului. Toate drumurile duc înapoi la consumul de alimente integrale – nu există substitut pentru ele”, concluzionează Damman.

URMĂREȘTE-NE PE:

stiripesurseMD

CITESTE SI

Pentru astăzi sunt prognozate ploi în nord și temperaturi de până la +26°C

Meteorologii prognozează pentru duminică, 14 iunie, averse cu descărcări electrice în nordul R. Moldova și cer noros în centrul și sudul țării. Maximele termice...

Eugen Tomac și-a depus mandatul. Adrian Veștea a fost desemnat pentru funcția de premier al României

Președintele României, Nicușor Dan, a anunțat duminică că Eugen Tomac și-a depus mandatul în aceatstă dimineață și l-a desemnat pentru funcția de premier pe...

Fabrica de sticlă este scoasă la privatizare

Fabrica de sticlă din Chișinău este scoasă la privatizare. Agenția Proprietății Publice a anunțat lansarea procedurii pentru identificarea unui investitor care să preia întreprinderea...

Trump spune că Iranul a acceptat să NU se doteze „niciodată” cu arma nucleară

Preşedintele american Donald Trump a susţinut, într-un mesaj lung publicat pe reţeaua sa Truth Social, că „Republica Islamică Iran” tocmai „a acceptat să nu...

ȘTIRIPESURSE.RO

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.