Rusia exportă produse petroliere cu barjele fluviale… pe mare! Unele dintre ele au ajuns şi în portul Constanţa

Publicat:

Rusia exportă produse petroliere cu barjele fluviale… pe mare! Unele dintre ele au ajuns şi în portul Constanţa

Rusia a exportat anul trecut peste 700.000 de tone de produse petroliere din portul Novorossiisk, de la Marea Neagră, utilizând barje fluviale, din lipsă de tancuri petroliere mari, ca urmare a sancţiunilor şi a plafoanelor de preţ impuse de UE, conform datelor furnizate de LSEG şi surselor din piaţă consultate de Reuters, transmite stiripesurse.ro.

Unii proprietari de nave au evitat porturile ruseşti după ce, în luna februarie a anului trecut, au intrat în vigoare embargoul şi plafonul de preţ impus de UE pentru produsele petroliere rafinate ruseşti, ceea ce i-a forţat pe expeditori să recurgă la aşa-numita flotă din umbră de tancuri petroliere vechi. Această flotă din umbră a susţinut exporturile de ţiţei rusesc, însă numărul redus de tancuri petroliere disponibile rămâne o problemă, pe măsură ce ţările din G7 continuă să aplice plafonul de preţ.


Citeşte şi: Serebrian îi ironizează pe separatişti: Putin s-ar putea să „scape o lacrimă” pentru Transnistria – Stiripesurse.md

În aceste condiţii, barjele fluviale au ajutat la acoperirea deficitului de tancuri petroliere pentru exporturile pe distanţe scurte, cum este cazul rutelor din Marea Neagră.

Potrivit Reuters, Turcia a fost principala rută pentru barjele care au transportat produse petroliere ruseşti din portul Novorossiisk. O altă destinaţie a barjelor încărcate cu produse petroliere ruseşti a fost Bulgaria, care beneficiază de o excepţie pentru a putea cumpăra carburanţi din Rusia până la finele lui 2024.

Rusia exportă produse petroliere cu barjele fluviale… pe mare! Unele dintre ele au ajuns şi în portul Constanţa

Datele LSEG mai arată că unele barje au livrat motorină şi păcură din Novorosiisk pentru transfer de tip ship-to-ship pe tancuri petroliere Panamax şi Aframax în apropiere de porturile Kavkaz (Rusia) şi Constanţa (România).

Marea majoritate a acestor barje fluviale sunt sub pavilion rusesc, dar există şi unele care navighează sub pavilion panamez şi liberian.

Rusia utilizează la scară largă barje fluviale pentru livrarea de produse petroliere de la rafinării, prin intemediul căilor navigabile interne, pentru a fi exportate via porturile de la Marea Baltică şi Marea Neagră, în timpul sezonului de navigaţie fluvială.

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

Reacţia Israelului la moartea lui Raisi: „Nu am fost noi!”

Reacţia Israelului la moartea lui Raisi: „Nu am fost noi!” Israelul nu a fost implicat în niciun fel în moartea președintelui iranian Ebrahim Raisi și a...

Acces limitat în spații publice. Zeci de delegații vin la Chișinău

Acces limitat în spații publice. Zeci de delegații vin la Chișinău În următoarele câteva  zile, accesul cetățenilor în anumite spații publice va fi limitat,...

Usatîi vrea „stare de urgență”: „Problemele sunt critice… ”

Usatîi vrea „stare de urgență”: „Problemele sunt critice... ” Fostul primar de Bălți, Renato Usatîi, consideră că în Republica Moldova se impune o nouă stare...

Comisia Europeană justifică ajutorul acordat Iranului pentru găsirea elicopterului prezidenţial

Comisia Europeană justifică ajutorul acordat Iranului pentru găsirea elicopterului prezidenţial Comisia Europeană a declarat luni că ajutorul pe care l-a oferit duminică eforturilor de căutare...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.