Din anul 2028, Republica Moldova va introduce taxe pentru utilizarea drumurilor naționale, pe modelul aplicat în România, potrivit vicepremierului Vladimir Bolea, ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR).
„Vom avea taxe pe zile de utilizare a drumurilor: pentru o zi, o săptămână, un an și așa mai departe. Aceste două tipuri de taxe ne vor permite să creștem volumul lucrărilor de construcție și întreținere a drumurilor”, a declarat Bolea într-o emisiune televizată, transmite moldpres.md.
Citeşte şi: INCENDIU la Ambasada R. Moldova în SUA! Toate serviciile consulare au fost suspendate – Stiripesurse.md
Oficialul a explicat că sistemul va fi similar cu cel din alte țări europene: șoferii care utilizează drumurile mai frecvent vor plăti mai mult, iar cei care circulă mai rar vor plăti mai puțin.
„Cine circulă zilnic va plăti mai mult decât cei care folosesc mașina o dată pe săptămână sau o dată pe lună”, a precizat Bolea.
Pentru monitorizarea circulației, oficialul a explicat că vor fi utilizate camere de supraveghere amplasate la intrarea pe drumurile naționale.
„Când ieși din Chișinău sau te angajezi pe drumurile naționale, camerele te vor înregistra automat. Așa vom ști câte zile ai folosit drumurile”, a spus ministrul.
Această măsură vine ca parte a unui plan mai amplu de modernizare și întreținere a infrastructurii rutiere, inclusiv construcția de drumuri naționale și regionale, și are ca scop atât creșterea resurselor financiare pentru lucrări, cât și implementarea unui sistem echitabil de taxare bazat pe utilizare.
Taxele pentru folosirea drumurilor vor fi calculate în funcție de numărul de kilometri parcurși, iar operatorii nu vor mai achita o taxă fixă pentru depășirea sarcinii masice pe osie și a masei totale admise.
Astfel, taxele pentru folosirea drumurilor vor fi calculate în funcție de numărul kilometrilor parcurși. Această metodă este utilizată în Uniunea Europeană, inclusiv în România.
Până în prezent era în vigoare un regim fiscal diferit pentru transportatorii care solicitau autorizații speciale pentru un traseu simplu, multiplu sau pentru un rulaj mediu de 1.000 de km/lună.












