Tesla renunță la a face mașini low-cost, pe fondul concurenței vehiculelor electrice chinezești
Tesla a anulat mașina ieftină promisă de mult timp, pe care investitorii se bazau pentru a impulsiona creșterea ca producător auto de masă, potrivit a trei surse cu cunoștințe despre acest subiect și a mesajelor companiei, consultate de Reuters.
Constructorul auto va continua să dezvolte robotaxi care se conduc singuri pe aceeași platformă de vehicule mici, au spus sursele, potrivit stiripesurse.ro.
Citește și : Liderul de onoare al democraților atenționează despre „sfârșitul” PSDE
Decizia reprezintă o renunțare la un obiectiv mai vechi pe care șeful Tesla, Elon Musk, l-a caracterizat adesea ca fiind misiunea sa principală: mașini electrice accesibile pentru mase. Primul său „master plan”, din 2006, prevedea fabricarea mai întâi a modelelor de lux, apoi folosirea profiturilor pentru a finanța o „mașină de familie cu costuri reduse”.
De atunci, Musk a promis în mod repetat un astfel de vehicul investitorilor și consumatorilor. Nu mai departe de luna ianuarie, Musk le-a spus investitorilor că Tesla plănuia să înceapă producția modelului accesibil la fabrica din Texas în a doua jumătate a anului 2025, în urma unui raport exclusiv al Reuters care detalia aceste planuri.
Cel mai ieftin model actual al Tesla, Model 3 sedan, se vinde la un preț de aproximativ 39.000 de dolari în Statele Unite. Vehiculul entry-level, acum dispărut, descris uneori ca Model 2, ar fi trebuit să înceapă de la aproximativ 25.000 de dolari.
Tesla nu a răspuns solicitărilor de comentarii. După publicarea articolului, Musk a postat pe site-ul său de socializare X că „Reuters minte (din nou)”. El nu a identificat nicio inexactitate specifică.
Această schimbare radicală vine în contextul în care Tesla se confruntă cu o concurență acerbă la nivel global din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice care inundă piața cu mașini cu prețuri de până la 10.000 de dolari.
Citește și : Grosu anunță o nouă inițiativă legislativă după ultima decizie a CC
Planul pentru robotaxi fără șofer, care ar putea dura mai mult timp pentru a fi livrat, prezintă o provocare inginerească mai dificilă și mai multe riscuri de reglementare.
Două surse au declarat că au aflat de decizia Tesla de a renunța la Model 2 în cadrul unei întâlniri la care au participat zeci de angajați, una dintre ele spunând că întâlnirea a avut loc la sfârșitul lunii februarie.