‘Ultima navă de croazieră din lume’ a ajuns în cele din urmă acasă

Publicat:

MSC Magnifica, una din ultimele trei nave de croazieră care au pasageri la bord, și care ajung luni în porturi, este eroina unei odisee care a început în ianuarie. Nava se afla în celălalt colț al lumii când porturile au început să se închidă, relatează BBC, scrie mediafax.

Pasagerii săi, obișnuiți cu un nou port la fiecare câteva zile, au simțit ultima dată pământul acum șase săptămâni.


Luni acești pasageri vor coborî în sfârșit la Marsilia, după ce au debarcat ultima dată în Wellington.

Citește și : Noua Zeelandă a ‘întrerupt lanţul transmiterii’ Covid-19. Nivelul patru de alertă va fi menţinut încă o săptămână

Călătoria lor a inclus furtuni politice, pledoarii prezidențiale, o moarte și – în ciuda tuturor acestor probleme – multă distracție.

Când Magnifica a părăsit Genova, Italia, pe 5 ianuarie, lumea arăta diferit. „Pneumonia necunoscută” nu avea un nume. Nimeni nu murise și doar 59 de persoane erau infectate, toate în Wuhan.

La cârmă se afla căpitanul Roberto Leotta, din orășelul Riposto din Sicilia. Căpitanul Leotta a lucrat pe nave de croazieră timp de 32 de ani, după trei ani la tancuri și unul în marina italiană.

După plecarea din Europa, nava s-a oprit la Republica Capului Verde, în largul coastei de vest a Africii, înainte de a se îndrepta peste Atlantic. Când au ajuns în Brazilia, pe 19 ianuarie, virusul părăsise China, iar căpitanul Leotta aflase de bolaă.

„Am fost mereu în contact cu toate autoritățile locale”, spune el. “După America de Sud, situația a devenit mai preocupantă.”

Nava a părăsit Chile pe 21 februarie, ajungând la Pitcairn în Pacificul de Sud trei zile mai târziu. De acum, navele de croazieră făceau obiectul știrilor, în condițiile în care porturile se închideau, pasageri au pierit pe nave aflate în caraantină. Pasagerii de pe corăbii au murit.

Și cei 2000 de locuitori ai insulei Aitutaki din Pacific erau îngrijorați. Magnifica a ajuns în Aitutaki pe 2 martie. Dar, pe măsură ce coronavirusul s-a apropiat, preocupările locale au crescut. Insula se bazează pe banii turiștilor, dar locuitorii au cerut guvernului național – Insulele Cook – să interzică toate croazierele. Nava, care nu avea virusul la bord, a fost lăsată să acosteze în capitală, Rarotonga, dar nu în Aitutaki.

Pentru prima dată, Covid-19 schimbase planurile pasagerilor MSC Magnifica.

Până în Australia, itinerariul Magnifica a fost remarcabil. În ianuarie, pe măsură ce coronavirusul a apărut în Asia, nava era departe, în America de Sud, unde virusul nu a fost înregistrat până la sfârșitul lunii februarie.

Când a vizitat Noua Zeelandă, acolo erau doar cinci cazuri au fost confirmate – toți călători, parteneri sau rude.

Dar, în timp ce Magnifica s-a apropiat de Tasmania, pe 14 martie, coronavirusul a ajuns din urmă nava de croazieră. Insula avea șase cazuri, iar lucrurile s-au înrăutățit.

Nava avea permisiunea de a acosta la Hobart, dar căpitanul Leotta știa că pasagerii ar putea reveni cu mai multe decât suveniruri. „Am decis că este mult mai bine ca pasagerii noștri să rămână în siguranță la bord”, spune el.

Lumea – care părea atât de mare când au plecat din Genova în ianuarie – a devenit brusc mult mai mică.

„Era clar”, spune căpitanul Leotta, „că nu mai puteam merge nicăieri”.

Iar la Sydney căpitanul a confirmat vestea: croaziera mondială s-a terminat. Călătoria unei vieți a devenit jumătate din călătoria vieții.

În momentul în care croaziera a fost anulată, pasagerii puteau părăsi nava în condiții stricte – la Sydney și Melbourne, dacă ar fi dorit să plece spre casă. Câteva sute au făcut acest lucru, dar majoritatea au rămas la bord: cinci săptămâni, 12.000 de mile – 19.000km.

Nava trebuia să se îndrepte spre nord spre Noua Caledonie, în Pacificul de Sud. În schimb, s-a îndreptat spre sud și a navigat direct într-o furtună politică.

În timp ce Magnifica se apropia de Fremantle în vestul Australiei, înregistrările arătau că aproximativ 250 de persoane au vizitat medicii de la bord, în ultimele două săptămâni, pentru calmante sau pansamente – vizite de rutină. Nu a existat niciun semn de Covid-19 la bord.

Magnifica nu dorea decât să alimenteze și să aprovizioneze în Fremantle, nu să debarce pasageri. Așa că, în timp ce se deplasa pe coastă, căpitanul Leotta a fost surprins să vadă conferința de presă a premierului Australiei de Vest, Mark McGowan. “În prezent, peste 250 de pasageri [de pe Magnifica] au raportat boli respiratorii superioare”, a anunțat McGowan.

“Azi dimineață am contactat premierul … Nu voi permite ce s-a întâmplat aici la Sydney. Nu vom permite pasagerilor sau echipajului să rătăcească pe străzi. Aceasta este o poziție nenegociabilă.”

După conferința de presă a lui McGowan, compania a insistat să nu existe boli respiratorii sau simptome de gripă la bord. Oricum, când a ajuns în Fremantle, nava a fost întâmpinată de poliție și vameși – pentru a se asigura că nimeni nu a coborât – și de o mână de protestatari.

„Să spunem că nu a fost drăguț”, spune căpitanul Leotta. “A fost dezamăgitor, în primul rând pentru că a fost o informație falsă. Și, vă puteți imagina, această veste a mers în toată lumea imediat.”

În ciuda dezacordului, Magnifica a fost lăsată să se aprovizioneze în Fremantle, înainte de a merge mai departe.

Citește și : Bilanţul pandemiei de COVID-19 în Germania

Dar în curând va fi apărea din nou în titlurile media.A fost vorba de postea bucătarului Anura Herath, din Kandy, Sri Lanka, care a cerut să rămână acasă dar pe care autoritățile au refuzat.

Iar pe 4 aprilie Anura a înregistrat un mesaj video de 94 de secunde pentru președintele și premierul din Sri Lanka, în care a cerut să fie primit acasă. Mesajul s-a viralizat: pe Ape Rata – site-ul din Sri Lanka care l-a prezentat – videoclipul a fost vizionat de jumătate de milion de ori. Acum toată lumea voia să vorbească cu bucătarul din Kandy.

Iar președintele din Sri Lanka a decis să relaxeze regulile, iar când Magnifica a ajuns în Colombo, pentru a alimenta cu combustibil, marina l-a adus pe Anura pe uscat.

Anura nu a fost singurul care a coborât în ​​Colombo. O femeie din Germania, în vârstă de 75 de ani, care avea nevoie de îngrijiri urgente (non-Covid), a fost, de asemenea, dusă la țărm și, din păcate, a murit ulterior.

Cât despre Anura, el este încă în carantină în centrul naval din Boossa, dar speră să-și vadă mama în curând.

Magnifica este una dintre cele trei nave de croazieră care navighează încă cu pasageri, spune Asociația Internațională Cruise Lines.

Celelalte două vor ajunge la țărm tot luni. Este vorba de Pacific Princess, care va acosta în Los Angeles și de Costa Deliziosa care va ajunge la Barcelona dar care va debara pasageri la Genova.

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

Detalii interne privind inteligența artificială ale OpenAI au fost furate înntr-un atac cibernetic în 2023 (NYT)

Detalii interne privind inteligența artificială ale OpenAI au fost furate înntr-un atac cibernetic în 2023 (NYT) Un hacker a avut acces la sistemele interne de...

Armata germană va înceta să exploateze baza aeriană din Niger pe 31 august

Armata germană va înceta să exploateze baza aeriană din Niger pe 31 august Armata germană va înceta să exploateze baza sa de transport aerian din...

Alertă maximă în Italia: Erupții vulcanice uriașe pe insula turistică Stromboli

Alertă maximă în Italia: Erupții vulcanice uriașe pe insula turistică Stromboli Doi dintre vulcanii activi ai Italiei sunt în plin proces de erupție. Insula turistică...

6 iulie, Ziua Mondială a Sărutului: curiozități și semnificații

6 iulie, Ziua Mondială a Sărutului: curiozități și semnificații Ziua internaţională a sărutului este celebrată, anual, la 6 iulie. A apărut în 2006, în Marea...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.