StiripesurseCultură și MediaDiverseUn desert iubit, dar evitat pentru că favorizează îngrășarea, ar putea...

Un desert iubit, dar evitat pentru că favorizează îngrășarea, ar putea prelungi viața oamenilor

Publicat:

Un produs alimentar iubit de oameni, dar evitat pentru că favorizează îngrășarea, ar putea prelungi viața consumatorilor. Este vorba despre ciocolata neagră. Cercetătorii au stabilit că aceasta are un compus care poate încetini îmbătrânirea.

Ciocolata ar putea încetini procesul de îmbătrânire promovând astfel longevitatea, conform unei noi cercetări. Oamenii de știință au aflat că ciocolata neagră este cea care deține cheia pentru a da timpul înapoi, scrie stiripesurse.

Citește și:  FMI: Accelerarea reformelor structurale va stimula creșterea economică și nivelul de trai în Moldova 

Cercetătorii de la King’s College London au identificat un compus crucial în ciocolata neagră care poate combate îmbătrânirea biologică. Teobromină, o substanță chimică naturală din plante derivată din cacao, pare să posede calități anti-îmbătrânire, sugerează studiul citat de Express.

Cercetarea, publicată în revista Aging, a examinat concentrațiile de teobromină din fluxul sanguin al participanților, alături de markerii biologici ai îmbătrânirii. Vârsta biologică reflectă cât de tânăr este corpul pe baza sănătății și a funcționalității, și nu în funcție de anii trăiți. De exemplu, o persoană de 45 de ani ar putea avea vârsta biologică a unei persoane de 35 de ani.


Cercetarea a vizat peste 1.600 de persoane și a dezvăluit că subiecții cu nivel ridicat de teobromină în sânge au vârste biologice mai mici decât anii lor reali.

„Studiul nostru găsește legături între o componentă cheie a ciocolatei negre și menținerea tinereții mai mult timp. Deși nu spunem că oamenii ar trebui să consume mai multă ciocolată neagră, această cercetare ne poate ajuta să înțelegem cum alimentele de zi cu zi pot oferi indicii pentru o viață mai sănătoasă și mai lungă”, a explicat profesoarea Jordana Bell, autoarea principală a studiului și expertă la King’s College London.

De asemenea, cercetătorii au verificat dacă alți compuși găsiți în cacao și cafea au efecte comparabile, dar au descoperit. Rezultatele au arătat că doar teobromina produce astfel de efecte.

Citește și: Crizele energetice din Transnistria pot deveni recurente, avertizează vicepremierul pentru reintegrare

„Aceasta este o descoperire foarte interesantă și… ne-ar putea conduce la descoperiri importante privind îmbătrânirea și bolile”, a spus Ramy Saad, cercetător la King’s College London.

Ciocolata neagră are avantaje dovedite pentru sănătate, care pot diminua probabilitatea de a dezvolta afecțiuni severe, cum ar fi bolile de inimă, demența și cancerul. Se numără printre cele mai bune surse de antioxidanți, poate ajuta la scăderea nivelului de colesterol, la îmbunătățirea circulației și a funcției cognitive, oferind în același timp o sursă valoroasă de fibre și grăsimi benefice.

URMĂREȘTE-NE PE:

stiripesurseMD

CITESTE SI

Un grup de elevi din Tiraspol și-a împărțit pumni. Un minor – la spital

Un băiat de 13 ani din Tiraspol s-ar fi ales cu mai multe traumatisme în urma unui conflict cu colegii de clasă. Citește și: Scandal...

Integrarea europeană – motor pentru dezvoltarea mediului de afaceri

Integrarea europeană devine un factor-cheie pentru dezvoltarea mediului de afaceri din Republica Moldova, oferind acces la o piață de circa 450 de milioane de...

Trei noi terenuri fitness în aer liber

Alte trei noi terenuri de fitness în aer liber au fost amenajate în sectoarele capitalei, anunță administrația publică locală. Citește și: MAE: În microbuzul implicat...

Putin afirmă că peste 700.000 de soldați ruși luptă în Ucraina

Rusia are peste 700.000 de soldați desfășurați în zona de război din Ucraina, a menționat președintele rus Vladimir Putin, la o întâlnire cu militarii...

ȘTIRIPESURSE.RO

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.