StiripesurseDiasporaRenunţarea la carnea de vită ar putea salva milioane de vieţi...

Renunţarea la carnea de vită ar putea salva milioane de vieţi (raport)

Publicat:

Renunţarea la carnea de vită în favoarea altor surse de proteine ar putea salva milioane de vieţi şi ar reduce într-o manieră spectaculoasă volumul gazelor cu efect de seră, au anunţat joi reprezentanţii ONG-ului elveţian Forumul Economic Mondial (World Economic Forum – WEF), citaţi de AFP, potrivit agerpres.

Un studiu realizat pentru WEF de Oxford Martin School, o facultate din cadrul celebrei universităţi britanice Oxford, a demonstrat că 2,4% din totalul morţilor cauzate pe plan mondial de alimentaţie ar putea fi evitate prin reducerea consumului de carne, în special a celei de vită.

Citește și : Trump a tunat: Nu-mi pasă de Europa!

În ţările bogate, unde consumul de carne de vită este ridicat, procentul vieţilor salvate ar putea fi chiar de 5%, a subliniat WEF, o organizaţie non-profit care organizează în fiecare an în luna ianuarie un forum internaţional, la care participă reprezentanţi de marcă ai cercurilor de afaceri, în staţiunea de schi Davos din estul Elveţiei.

Studiul nu a furnizat cifre clare despre numărul persoanelor care mor în fiecare an din cauze alimentare, însă WEF a afirmat că înlocuirea proteinelor din carne cu alte proteine “ar putea împiedica milioane de morţi inutile în fiecare an”.


În plus, cererea de carne va continua să crească, întrucât populaţia mondială ar putea să atingă pragul de 10 miliarde de oameni până în 2050.

“Va fi imposibil să satisfacem această cerere”, a avertizat directorul executiv al WEF, Dominic Waughray, într-un comunicat.

El a subliniat că “inovaţia în privinţa produselor, îmbunătăţirea producţiei de carne de vită, de porc şi de pui şi eforturile făcute de consumatori pentru a-şi diversifica alimentaţia” ar putea să contribuie la ameliorarea sănătăţii pe plan mondial, chiar dacă omenirea nu va renunţa complet la consumul de carne.

Studiul a analizat 13 surse de proteine, inclusiv carnea de vită, de porc şi de pui, dar şi fructele şi legumele, precum fasolea, tofu şi produsele gastronomice noi, precum insectele.

Citește și : Rusia : Paul Whelan, pus sub acuzare pentru spionaj în favoarea SUA

Fasolea, micoproteinele (provenind dintr-un sortiment de ciuperci) şi mazărea oferă rezultate mai bune în termeni de sănătate, cu o reducere a mortalităţii ce poate să ajungă până la 7%.

Studiul a insistat şi asupra consecinţelor generate de alimentaţie asupra mediului înconjurător.

În 2010, reamintesc autorii cercetării, producţia de carne de vită era asociată cu un sfert din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră provocate de industria alimentară.

Creşterea animalelor reprezintă şi ea o ameninţare pentru atmosfera terestră, din cauza cantităţii uriaşe de metan eliberată de bovine în atmosferă şi a creşterii suprafeţelor de păşunat în detrimentul pădurilor, care sunt capabile să absoarbă carbonul.

“Dovezile sunt clare, sistemul nostru alimentar trebuie să se transforme pentru binele planetei şi pentru viitorul omenirii”, a afirmat directorul general al World Wide Fund for Nature (WWF), Marco Lambertini, citat în acelaşi comunicat.

“Suntem ultima generaţie care poate să facă ceva înainte ca sistemul să se prăbuşească”, a adăugat el.

URMĂREȘTE-NE PE:

stiripesurseMD

CITESTE SI

Idei de afaceri: Un moldovean şi-a pus în cap să vândă apă „de Chișinău” în magazinele din Londra

Chișinăul ar putea avea propria marcă de apă îmbuteliată care să poarte numele orașului. Proiectul aparține unui moldovean din diasporă și a primit undă...

Proteste violente la Belfast! MAE le recomandă moldovenilor să fie extrem de prudenţi

Ministerul Afacerilor Externe și Ambasada Republicii Moldova din Marea Britanie recomandă moldovenilor să manifeste prudență sporită, să evite zonele în care au loc demonstrații...

Consulatul din Geneva se închide temporar

Misiunea Moldovei la Geneva anunță că, în perioada 9–30 iunie, activitatea consulară va fi temporar limitată, cu excepția serviciilor de urgență. Mai exact, în perioada...

Fiscul va primi mai multe informații despre conturile moldovenilor din străinătate

Republica Moldova se pregătește să extindă schimbul automat de informații fiscale cu alte state, inclusiv prin raportarea unor categorii noi de active financiare, precum...

ȘTIRIPESURSE.RO

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.