StiripesurseDiasporaOmega-3 şi vitamina D reduc riscul de îmbolnăvire cu COVID-19

Omega-3 şi vitamina D reduc riscul de îmbolnăvire cu COVID-19

Publicat:

Administrarea de multivitamine, probiotice, Omega-3 sau suplimente precum vitamina D poate contribui la diminuarea riscului infectării cu SARS-CoV-2, virusul care produce COVID-19, mai ales în rândul femeilor, informează luni revista British Medical Journal Nutition Prevention & Health (BMJ), citată de EFE, potrivit agerpres.

În schimb, suplimente precum vitamina C, zincul sau usturoiul nu au contribuit la o scădere a riscului de COVID-19, potrivit studiului publicat de revista medicală britanică.

Citește și : Trei alpinişti ruşi au fost salvaţi de pe Muntele Annapurna din Nepal

De la declanşarea pandemiei în 2020, potrivit experţilor de la Imperial College din Londra, s-a pus accentul pe avantajele suplimentelor de vitamine pentru a evita şi a trata COVID-19.

În Marea Britanie, în urma lockdown-ului decretat la 23 martie anul trecut, s-a constatat o creştere semnificativă a vânzărilor de vitamina C şi de multivitamine.


Suplimentele dietetice pot contribui la menţinerea unui sistem imunitar sănătos, însă nu se ştia dacă suplimentele specifice pot fi asociate unui risc mai scăzut de contagiere cu noul coronavirus.

Pentru a stabili o legătură, cercetătorii de la Imperial College din Londra au recurs la utilizatorii aplicaţiei COVID-19 Symptom Study pentru a afla dacă cei care luau suplimente au fost mai puţin expuşi contractării acestei boli infecţioase.

Aplicaţia a fost lansată în Marea Britanie, SUA şi Suedia în martie 2020 pentru a obţine date privind evoluţia pandemiei.

Iniţial a fost înregistrat locul, vârsta şi factorii de risc asupra sănătăţii utilizatorilor, însă ulterior acestora li s-au cerut informaţii actualizate zilnic despre simptome, rezultatele la testele PCR sau asistenţa medicală.

Pentru acest studiu, cercetătorii au analizat informaţiile furnizate de 372.720 de utilizatori ai aplicaţiei din Marea Britanie referitoare la utilizarea regulată a suplimentelor dietetice în lunile mai, iunie şi iulie 2020 (primul val al pandemiei) şi la rezultatele pozitive la testelor PCR pentru coronavirus.

Între lunile mai şi iulie, 175.652 de utilizatori din Marea Britanie au luat în mod regulat suplimente dietetice, în timp ce 197.068 nu au luat. Aproximativ doua treimi (67%) dintre aceştia erau femei. În total, 23.521 de persoane au avut rezultate pozitive la SARS-CoV-2, în timp ce testele pentru 349.199 au fost negative.

Citește și : Finlanda şi-a redeschis cafenelele, barurile şi restaurantele

Prin urmare, consumul de probiotice, Omega-3, multivitamine sau de vitamina D a fost asociat unui risc mai scăzut de infecţie cu SARS-CoV-2.

Analizând date precum vârsta, sexul şi greutatea, cercetătorii au constatat că protecţia oferită de probiotice, Omega-3, multivitamine şi vitamina D a fost observată mai ales la femei, indiferent de vârstă sau de greutate, însă nu la fel de clar şi în cazul bărbaţilor.

URMĂREȘTE-NE PE:

stiripesurseMD

CITESTE SI

Idei de afaceri: Un moldovean şi-a pus în cap să vândă apă „de Chișinău” în magazinele din Londra

Chișinăul ar putea avea propria marcă de apă îmbuteliată care să poarte numele orașului. Proiectul aparține unui moldovean din diasporă și a primit undă...

Proteste violente la Belfast! MAE le recomandă moldovenilor să fie extrem de prudenţi

Ministerul Afacerilor Externe și Ambasada Republicii Moldova din Marea Britanie recomandă moldovenilor să manifeste prudență sporită, să evite zonele în care au loc demonstrații...

Consulatul din Geneva se închide temporar

Misiunea Moldovei la Geneva anunță că, în perioada 9–30 iunie, activitatea consulară va fi temporar limitată, cu excepția serviciilor de urgență. Mai exact, în perioada...

Fiscul va primi mai multe informații despre conturile moldovenilor din străinătate

Republica Moldova se pregătește să extindă schimbul automat de informații fiscale cu alte state, inclusiv prin raportarea unor categorii noi de active financiare, precum...

ȘTIRIPESURSE.RO

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.