Vânzările de automobile pe piaţa chineză, cea mai mare din lume, au scăzut cu 2,9% în iunie, primul declin lunar din ianuarie, deoarece încetinirea redresării economiei i-a făcut pe cumpărători să fie mai prudenţi cu achiziţiile majore, transmite Reuters, potrivit agerpres.
În iunie, au fost vândute în China 1,91 milioane de maşini, a anunţat luni Asociaţia Constructorilor de Automobile din China (CPCA).
Citește și : Ambasada Rusiei în SUA condamnă decizia Washingtonului de a trimite muniţii cu dispersie în Ucraina
În primele şase luni din 2023, vânzările de automobile au urcat cu 2,5%, la 9,65 milioane de unităţi, comparativ cu perioada similară din 2022, când restricţiile au afectat producţia şi vânzările.
În iunie, vânzările de vehicule electrice şi hibride plug-in au crescut cu peste 25% faţă de luna precedentă, reprezentând aproximativ 35% din totalul vânzărilor de maşini, arată datele CPCA. În primele şase luni din 2023, vânzările pe acest segment au urcat cu 37%, la 3,09 milioane de unităţi.
Atât producătorul auto american Tesla, cât şi rivalul chinez BYD au raportat livrări record ale vehiculelor fabricate în China, în primele şase luni din 2023.
În iunie, exporturile producătorilor auto chinezi au urcat cu 56%.
Citește și : Coreea de Nord denunţă acţiunea SUA de a aduce în peninsulă un submarin cu rachete nucleare
La jumătatea lunii mai, autorităţile au anunţat măsuri pentru accelerarea construcţiei de staţii de încărcare pentru vehiculele electrice, pentru a stimula vânzările şi în zonele rurale.
În 2023, CPCA se aşteaptă ca vânzările de vehicule electrice pe piaţa chineză să atingă 8,5 milioane de unităţi, reprezentând 36% din totalul vânzărilor de maşini noi.