Veaceslav Ioniță: De la un scrutin la altul calitatea discursului va crește

Publicat:

Discursul politic în campania electorală pentru alegerile locale trebuie să fie construit având la bază subiectele specifice. Acest discurs politic nu s-a ridicat încă la nivelul așteptărilor oamenilor, concurenții pentru fotoliile de aleși locali trebuie să le vorbească oamenilor despre problemele reale ale localităților.

Declarația aparține expertului IDIS Viitorul, Veaceslav Ioniță, care a precizat că autoritățile locale acum vor avea mai multă putere financiară.


Citeşte şi: Aleșii locali sunt obligați să depună declarații de avere

„Noi, în această campanie electorală, când zic noi am în vedere IDIS Viitorul, am mers în șase localități să mobilizăm oamenii la vot, nu pentru un partid politic, dar în general, și atunci le-am spus câteva lucruri pe care vreau și astăzi să le repet, și îmi pare rău că au lipsit din discurs public. Noi îi întrebam pe oameni în sat: Dumneavoastră înțelegeți că consiliul pe care-l alegeți într-un sat micuț va decide soarta, pentru următorii patru ani, a 50 de milioane de lei? Deci, bugetul, timp de patru ani, într-un sat micuț va fi 50 de milioane de lei. Într-un municipiu, centru raional mai mare, bugetul pe următorii patru ani cumulativ va fi 500 de milioane de lei”, spune Veaceslav Ioniță.

„Noi am încercat să identificăm care sunt problemele reale? Ce vor oamenii în realitate? 50% din lucrurile pe care le vor oamenii la nivel local țin de trei lucruri. Unu, reparația drumurilor secundare. Fiți atenți, nu drumurile principale, că astea deja s-au făcut în majoritatea satelor. Oamenii vor drumuri secundare, fie spre biserică, fie spre cimitir, fie spre școală. Doi, canalizare. În sfârșit, oamenii realizează care e confortul vieții de la sat.  Și trei, gestionarea deșeurilor: gunoiul și gunoiștea”, spune Veaceslav Ioniță.

Citeşte şi: Un ofițer de investigații a fost prins cu mită

Expertul IDIS Viitorul, consideră că acei concurenți electorali care își doresc cu adevărat să facă ceva în folosul localității, odată ce obțin fotoliul de primar sau consilier, ar trebui să includă în discursul de campanie și aspectele menționate mai sus. Adică, să fie receptivi la nevoile reale ale oamenilor și să evite populismul, dar să se concentreze pe un plan concret de dezvoltare.

„Trebuie să se discute problemele care cu adevărat interesează omul. Cred că de la un scrutin la altul calitatea discursului va crește”, a adăugat Veaceslav Ioniță.

URMĂREȘTE-NE PE:

CITESTE SI

Pompierii avertizează populația despre riscul izbucnirii incendiilor de vegetație

Pompierii avertizează populația despre riscul izbucnirii incendiilor de vegetație Inspectoratul General pentru Situații de Urgență /IGSU/ avertizează populația despre riscul izbucnirii focarelor de ardere a vegetației...

O nouă descoperire arheologică în raionul Slobozia: un obiect vechi de peste 4 mii de ani, găsit de arheologi

O nouă descoperire arheologică în raionul Slobozia: un obiect vechi de peste 4 mii de ani, găsit de arheologi Un artefact rar, cu o vechime...

Producătorii de ulei se tem de licențierea provizorie a importului de cereale și oleaginoase

Producătorii de ulei se tem de licențierea provizorie a importului de cereale și oleaginoase De la independența sa acum peste treizeci de ani, Republica Moldova...

Zeci de elevi din țară au vizitat săptămâna trecută clădirea Legislativului

Zeci de elevi din țară au vizitat săptămâna trecută clădirea Legislativului Săptămâna trecută, Parlamentul a fost gazda mai multor grupuri de elevi cu vârsta cuprinsă...

ȘTIRIPESURSE.RO

Loading RSS Feed

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare
    sales banner

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.