StiripesurseExterneVladimir Putin propune instaurarea unui „guvern temporar” în Ucraina sub egida...

Vladimir Putin propune instaurarea unui „guvern temporar” în Ucraina sub egida ONU

Publicat:

Vladimir Putin a sugerat instaurarea unui „guvern temporar” în Ucraina sub egida Organizației Națiunilor Unite (ONU), alături de SUA și țările europene. Declarațiile sale au fost făcute pe 27 martie, în cadrul unei întâlniri cu echipajul submarinului nuclear „Arhanghelsk”, fiind publicate ulterior pe site-ul Kremlinului.

„În principiu, s-ar putea discuta despre posibilitatea instaurării unui guvern temporar în Ucraina, sub egida ONU, cu participarea Statelor Unite, a țărilor europene și, desigur, a partenerilor și prietenilor noștri. Acest guvern ar putea organiza alegeri democratice și ar aduce la putere o conducere capabilă și de încredere, cu care să putem discuta despre un tratat de pace”, a declarat Putin.

Potrivit acestuia, noua administrație ar putea semna „documente legitime, recunoscute pe plan internațional”. Liderul de la Kremlin a sugerat că acest scenariu este „doar una dintre opțiunile” posibile pentru viitorul Ucrainei și a susținut că „o astfel de practică există în activitatea ONU”.

Putin a mai afirmat că forțele ruse „dețin inițiativa strategică de-a lungul întregii linii de contact” și a amenințat că „Ucraina va fi învinsă”, subliniind că poporul ucrainean trebuie să înțeleagă „ce se întâmplă cu adevărat”. Totodată, el a calificat instituțiile de stat ucrainene drept „ilegale” și a atacat Brigada „Azov” a Gărzii Naționale a Ucrainei, pe care a numit-o „formațiune neonazistă”.

Putin a comparat ideea unui guvern temporar în Ucraina cu precedente istorice, precum „administrațiile provizorii” din Timorul de Est în 1999, părți ale fostei Iugoslavii și Papua Noua Guinee.


Declarațiile liderului rus vin în contextul războiului pe care Rusia l-a declanșat împotriva Ucrainei și în care forțele ucrainene continuă să reziste agresiunii ruse.

URMĂREȘTE-NE PE:

stiripesurseMD

CITESTE SI

Cofeina afectează somnul mai mult decât se credea, arată un nou studiu

Mulți oameni cred că nu sunt afectați de cafeaua consumată seara, mai ales dacă adorm fără dificultate. Însă un nou studiu sugerează că efectele...

Valurile de căldură cresc riscul de nașteri premature în Europa, arată un studiu

Temperaturile extreme care afectează tot mai des Europa nu aduc doar disconfort și probleme pentru infrastructură. Un nou studiu arată că valurile de căldură...

O specie a supraviețuit 100.000 de ani fără masculi. Oamenii de știință credeau că e moartă de mult

Pe măsură ce noi cercetări încep să dezlege mistere, oamenii de știință descoperă că speciile asexuate ar putea fi mai rezistente decât se credea...

8 iunie, Ziua mondială a oceanelor

Oceanul acoperă peste 70% din planetă. Este sursa noastră de viață, susține umanitatea și viața tuturor organismelor de pe pământ. Oceanul produce cel puțin...

ȘTIRIPESURSE.RO

ULTIMELE ȘTIRI

Campanii publicitare

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.